Rahvusvahelise demokraatiaprojekti „ Life, Media and Participation- Youth in Baltic Sea Region“, raames korraldatud seminar toimus 20. septembrist kuni 24. septembrini Kloogaranna Noortelaagris
Kloogaranna Noortelaagrisse kogunesid
20.-24. septembril aktiivsed noored neljast eri riigist eesmärgil jagada
omavahel kogemusi, mida on saadud noortevaldkonnas ning saada uusi kogemusi, et
tulevikus olla veelgi edukam edendades noorteosalust.
*Pärnu linna Noortekogu on partner rahvusvahelises demokraatiprojektis „ Life, Media and Participation - Youth in Baltic Sea Region“.
Rahvusvahelise
demokraatiaprojekti „ Life, Media and Participation- Youth in Baltic Sea
Region“, raames korraldatud seminar toimus 20. septembrist kuni 24. septembrini
Kloogaranna Noortelaagris. Seminaril olid tulnud noored neljast riigist –
Eestist, Lätist, Rootsist ja Taanist. Peamine seminari toimumise eesmärk oli
kokku tuua erinevate rahvuste esindajad ning jagada omavahel kogemusi, mida on
saadud noortevolikogudes ja teistes noorteühendustes tegutsedes, eesmärgiga
suurendada arusaama demokraatiast ja aktiivsest osalusest oma kogukonnas ning
erinevatest kampaania elluviimise võimalustest. Projekt viiakse ellu programmi
Euroopa Noored toetusel.
Esimesel päeval
saabuti Tallinnasse, kus pärast teineteisega tutvumist korraldati nn
Linnaralli, mille raames anti nelja- kuni kuueliikmelistele gruppidele 20
ülesannet, mida tuli teha (ning ka jäädvustada fotona) Tallinnas. Pärast edukat
tutvumist Tallinnaga sõideti esimese päeva õhtul Kloogaranda, kus järgnevalt hakkasid
toimuma ettevalmistused neljandal päeval toimuvale „välkkampaaniale“ Tallinnas.
Osaleja
Rootsist tõdes teise päeva hommikul: „Minu esmased kogemused seoses Eestiga
ning eestlastega on väga positiivsed, sest Eesti on looduskaunis riik koos
roheliste metsadega ja eestlased võtavad Sind kiiresti enda sõbraks.“ Teine
päev oli eelkõige sisend mõistmaks, mida
kujutab endast tegelikkuses üks (noorte)kampaania. Noortele väga meeltmööda
kujunenud kampaanianäiteks toodi Eestist heakorraaktsioon „Teeme Ära“, mis sai
alguse kahe mehe kohtumisest ühes kohvikus. Tiina Urm, kes on (nüüdseks on ta
Let´do it World aktsiooni tiimis) „Teeme ära“ aktsiooni kommunikatsioonijuht,
selgitas noortele, kuidas kahe mehe kohvilaua taga tekkinud vestlusest kohvikus
kasvas välja heakorraaktsioon, mida korraldatakse 2012. aastal juba 96 riigis
ning millest võtab osa 5 miljonit inimest.
Noored tegid
kolmandal päeval spetsiifilisemaid ettevalmistusi kampaania läbiviimiseks.
Esmalt alustati grupitööga, et leida peamised valdkonnad, millega tahetakse
arendada oma kogukonna heaolu. Pärast grupitööd selgitas (oma ala ekspert) Kair
Käsper noortele mõiste „sotsiaalmeedia“
laiapõhjalist sisu. Noor neiu Taanist ütles pärast sotsiaalmeediaga taaskord
tutvumist järgmist: „Ma mõtlesin alati, et ainult „näoraamat“ ja „videotuub“ on
näited sotsiaalmeediast, kuid tänane päev muutis mu arusaama sotsiaalmeediast
täielikult.“ Samuti said noored osaleda erinevates töötubades: video, loovkirjutamise
ja avaliku esinemise/draama töötoas.
Neljandal
päeval alustasid noored tööd enda kampaaniaga, mida arendati juba eelneval
päeval valitud töötoas. Kloogarannas tehti veel viimased kampaania
ettevalmistused ning siis sõideti pealinna, et neid esitleda linnarahvale
„välkkampaaniana“. Tulemused olid noorte väitel üllatavad. Mõned linnainimesed
ehmatasid kampaaniate tõttu, samas kui teised olid positiivselt meelestatud ja
väga sõbralikud. Ühe grupi „välkkampaania“ esitlemine sisaldas linnas
ringikäimise koos erinevate lõbusate loosungitega, analüüsimise käigus tuli
välja, et just see kampaania „raputas“ pealinlasi kõige enam.
Õhtul külastati Lennusadama muuseumit, mis jättis noortele kustumatu mulje.
Õhtul külastati Lennusadama muuseumit, mis jättis noortele kustumatu mulje.
Viimasel
päeval tehti kõigi nelja eelneva põneva päeva kohta kokkuvõtted. Noored said
võimaluse gruppides arutada, kuidas pikaajalises projektis edasist koostööd
teha ning millised on iga grupi järgmised tegevused kohalikul tasandil.
Noored jäid seminariga
väga rahule ning said juurde palju värskeid
ideid, motivatsiooni, et lähitulevikus oma kodukandis kaasata ka teisi noori
osalema demokraatlikes protsessides ning kutsuda neid üles aktiivselt osalema
ja kaasa rääkima/ mõtlema noori puudutavates ühiskonnateemades. Saadi juurde uusi teadmisi, praktilisi
kogemusi kampaania läbiviimisel ja selle kallal töötamisel, arendamisel.
Muidugi saadi juurde ka uusi sõpru, kellega tulevikus teha koostööd.
Rahvusvaheline
seminar oli projekti „ Life, Media and
Participation - Youth in Baltic Sea Region“ esimene samm, alates oktoobrist
2012 kutsutakse kõikides partnerlinnades kokku kohalikud ümarlauad, kuhu
oodatakse nii noori, otsustajaid kui ka poliitikuid, et arutada noori puudutavate
oluliste teema üle. Seejärel viiakse ellu praktilisi koolitusi, mis toetaksid
noori kampaaniate väljatöötamisel ning 2013. aastal jagatakse taaskord nelja
riigi noorte kogemusi kampaaniate elluviimisel ning püütakse leida säravamad
kampaaniad ja analüüsida nende edu võtit.
Artikli autor:
Amalie Sillat
Pärnu linna Noortekogu pressiesindaja
Rahvusvahelise projekti „Life, Media and Participation- Youth in Baltic Sea Region“ seminaril osaleja