PLNK 14 - Vilistlaste mälestused

Pärnu linna Noortekogu tähistas novembris enda 14.sünnipäeva ning sellega seoses palusime mõnel vilistlasel jagada enda kogemusi noortekogus. Siin need on! Juurde on lisatud ka paar lugu. Head lugemist!  


 Triin Mäger 
👉Pärnu Noorte Vabaajakeskuse noorsootöötaja (alates 2014)
👉Pärnumaa Noorte Tugila spetsialist Pärnu piirkonnas (alates 2017)
Osalesin noortekogu töös aastatel 2011-2014 ehk ajal, mil õppisin Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis sotsiaaltöö ja rehabilitatsiooni korralduse erialal. Olin noortekokku kuuludes samal ajal ka kolledži üliõpilasesinduses, järgemööda nii protokollija kui ka aseesimees. Noortekogus kandsin uhkeid tiitleid: üliõpilaste komisjoni esimees ja juhatuse liikmena - infojuht.
Üheks tähtsaimaks saavutuseks komisjoni esimehena pean seda, et meil õnnestus linnavolikogus ellu rakendada eelnõu, mis taotles üliõpilastele varasemast poole soodsamat linnaliini busside bussipiletit, mis võrdsustas üliõpilased üldhariduskoolide õpilastega. Sellist värki polnud Pärnus varem olnud. Täpsustan, et tol ajal ei olnud veel tänapäevaseid bussikaarte. Tundsin uhkust, et mul oli võimalus esindada üliõpilaste häält noortekogus ja tegelikult terves linnas.''fojuhi ametis õppisin infos hästi orienteeruma, eri infokanaleid ja -allikaid kasutama ning infot kompaktselt edastama. Õppisin selgeks ka korrektsete e-mailide ja protokollide vormistamise. Sain aimu juhtimisest kui strateegilisest tegevusest. Kogusin enda ümber inimesi, kellega koostöö jätkub tänagi – nt Karoliine Aus ja Reine Tapp. 😊 Arvan, et just infojuhiks olemine noortekogus sillutas tee sellele, et hiljem noorsootöötajana olen osalenud üsna põhjalikes noorteinfo koolitustes ja infotöö jätkub praegugi noorsootöötajana.
Noortekogu liikmena sain teistele noortekogulastele muuhulgas koolitusi teha, näiteks motivatsiooni leidmise, säilitamise ja taastamise teemal.
Kõige uhkem ja ägedam tunnustus on see, et 2013. aastal valiti mind aasta noortekogulaseks.
Meenutan noortekogusse kuulumise aega heldimusega. Meil oli ühtehoidev meeskond, sh juhatus, mis tekitas turvalise tunde ja tahte asju ajada. Istungid ja muud koosviibimisedki olid mõnusa vibe’ga, nii et tahtsin neis alati osaleda. Ma ei vahetaks neid kogemusi mitte millegi vastu.

Sigrit Alunurm
👉 Pärnu Linna Noortekogu kultuuri- ja spordikomisjoni liige aastatel 2014–2018, aseesimees aastatel 2016–2018.
👉Tartu tudengiorganisatsioonide koostöövõrgustiku OLE ROHKEM. eestvedava organisatsiooni Üliõpilaskonna Sihtasutus juhatuse liige (alates 2019).
Noortekoguga liitumine ei olnud minu jaoks üldse lihtne protsess. Ütlen ausalt, olin oma põhikooli lõpuaastatel üsna introvertne ning proovisin seda tasakaalustada klassivanema ja õpilasesinduse ülesannetega. Küllaga sundis minu tolleaegne põhikooli infojuht kasvõigi ühest noortekogu istungist osa võtma, enne kui hakkan veidraid nägusid tegema. Mäletan siiani seda KOVi ruumi, kus kõik tundus väga kõhe, ametlik ning inimesed laua ääres rääkisid väga raskete sõnadega asjadest, millest minul polnud aimugi. Küllaga miski minust soovis jääda uudistama, mis siin siis täpsemalt tehakse ja miks nii palju noori on siia kokku kogunenud.
Noortekogu on olnud minu jaoks väga hea vabatahtliku elu platvorm, mis andis mulle esimesed kogemused ajaplaneerimise, ürituste korraldamise, protokollide kirjutamise ning gruppide juhtimises. Mul oli võimalik võtta osa erinevatest noorteprojektidest ning ühtlasi kohata uusi sõpru ja potentsiaalseid töökaaslasi.Nagu omal ajal ütlesime, siis „Pärnu Linna Noortekogu on pugenud minu südamesse“ ning sama on teinud ka vabatahtlik töö. Olen ülimalt tänulik oma noortekogus veedetud aja üle, sest ilma PLNK vahvate liikmete ning kogemusteta ei oleks ma see, kes ma olen praegu!


Karoliine Aus
👉 ajakirjanik ja fotograaf
👉 MTÜ Tunne eestvedaja
👉 Eesti moe poe Siluett turundaja
Minu esimene kokkupuude Pärnu linna Noortekoguga oli 2013. aasta sügiskoolitusel, mis toimus Rannametsa puhketalus. Mäletan, et see jättis mulle kustumatu mulje! Juba sellest järgmisel istungil sain liikmeks ning pälvisin ka pressiesindaja ametinimetuse. Usun, et pressiesindajaks olemine oli üks tõugetest, miks ma pärast gümnaasiumi lõppu Pärnu Postimehesse tööle läksin.
Kevadel kandideerisingi juba noortekogu esimeheks, selles ametis olin kaks aastat. Samuti pärjati mind samal päeval aasta noortekogulase tiitliga - see oli ikka tohutu au!
Nüüdseks muidugi olen mõelnud, kui palju oleksin võinud noortekogu juhtides teha teisiti, aga eks see olegi õppimise ja arenemise asi. Noortekogu on hiilgav stardipakk ja hea koht õppimiseks, tutvuste ja sõprade leidmiseks ning Pärnu elu parendamiseks. Tänu noortekogule on siiani minu südameasjaks noored ja neile võimaluste pakkumine, mida ma nüüd teen oma MTÜ Tunne kaudu. Koostöö noortekoguga kestab siiani, kuid nüüd lihtsalt teistes rollides.

Laura Raag
👉Õpib Tartu Ülikoolis klassiõpetaja eriala 4. kursusel.
Olin noortekoguga liitudes juba gümnaasiumis, kuid sellegipoolest veetsin noortekogus mitu vägevat aastat (2014-2016). Selle käigus sai korraldatud kirjandivõistlus, Euroopa päeva orienteerumine, tervisepäev, sügiskoolitus, esimene Edukatsioon jpm! Noortekogus oldud aja jooksul olin pressiesindaja, kultuuri- ja spordikomisjoni esimees ning pärjati ka 2015. aastal Aasta noortekogulase tiitliga. Mulle jääb noortekogu alatiseks meenutama need mõnusa õhustikuga istungid ja komisjonide koosolekud. Lisaks ka muidugi need inimesed, kelleta noortekogu poleks olemas. Kõik noored olid hästi kokkuhoidvad ja motiveerisid teineteist. Siiani on linnapildis äge mõnda tuttavat nägu märgata.
Mul on äärmiselt hea meel, et sain noortekogu kaudu Pärnu linna tegemistesse ja noortesse panustada. Lisaks õppisin hästi palju ürituste korraldamist ja meeskonnatööd, mis tuli ka tulevikus teistes organisatsioonides ja eluetappidel kasuks. Ise sain lisaks esinemisjulguse noortekogulastele koolitusi läbi viies. Usun, et noortekogu oli üks killuke, mis aitas mind rohkem enesekindlamaks ja avatumaks muuta. 
Arvan, et noortekogu motiveeris mind samuti noortega tegelema- olen töötanud rühmajuhina malevas ja laagris.
Vahva kurioosumina tooksin välja olukorra, kus väikeses tegevmeeskonnas on korraga 3 aktiivset Laura-nimelist tütarlast. Küll oli keeruline meil vahel vahet teha... 

Karel Paan
👉Tartu Ülikooli üliõpilasesindus (alates 1. juuli 2018)
👉Tartu Ülikooli Matemaatika-Informaatika tudengiselts (2018 kevad - 2019 sügis)
👉MTÜ Vanem Vend Vanem Õde Pärnu liige (alates 2016)
2014. aasta kevadel, korraldasin oma põhikoolis õpilastele kabevõistluse, peale seda mõtlesin, et kuidas võistlust järgmisel aastal suuremalt teha. Sügisel avastasin, et on olemas organisatsioon, mis tegeleb just sellega, mida otsisin - Pärnu linna Noortekogu.
Kohapeal leidsin suurepärase kollektiivi, täis energiat ja häid mõtteid, koos viisime ellu palju üritusi, pidasime arutelu ja veetsime aega üksteise mestis. Liitumise järelmõjuna, korraldasime Noortekogus 2015. aasta kevadel kabe meistrivõistluse kõigile Pärnu linna põhikoolide õpilastele. Tänaseks on kõik esmakorraldajad vilistlased, kuid turniir ise toimub edasi. See on hea näide sellest, kuidas grupi sõpradega on võimalus midagi suurt ja kestvat ellu viia ja just seda Noortekogu pakubki.
Kokku olin Noortekogus kolm aastat, mille jooksul, õppisin väärtustama meeskonnatööd ja kuidas seda efektiivselt rakendada. Sain tugeva pagasi ürituste läbiviimiseks, mõnikord abilisena, teinekord korraldajana. Sain kätt proovida ka juhi rollis, olles nii Kultuuri-ja Spordikomisjoni esimees kui ka Noortekogu aseesimees. Mis kõige tähtsam, sain tuttavaks lahedate inimestega.
Noortekogu on hea võimalus oma noorusliku energia realiseerimiseks, tuues nii enda kui ka teiste ellu positiivset muutust ja päikest.
Ära maga oma võimalust maha ja ole ise muutus, mida soovid maailmas näha!


 
Laura Kiviselg
👉Õpib Tartu Ülikoolis Infoühiskond ja sotsiaalne heaolu erialal
👉Pärnu linna volikogu liige
👉Tartu Noorsootöö Keskuse Anne Noortekeskuse noorsootöö spetsialist
Vot nüüd on see hetk, mil ei teagi kust alustada. Noortekogusse jõudsin 2013. aastal, kui pool sunniviisiliselt kooli huvijuht ütles, et Pärnu linna Noortekogus meil esindajat ei ole, äkki tahan uudistama minna.
Juba sellest järgmisel aastal sai minust infojuht. Siin kohal pean tänama 2013/2014 aasta juhatuse liiget Triin Mägerit, kes julgustas ja abistas mul seda olulist rolli enda kanda võtta.
Seejärel juhtisin komisjoni ja olin kaks aastat esimees. Ohh ja kõige suurem au oli muidugi pälvida kahel korral Aasta Noortekogulase tiitel!
Arvan, et noortekogu on üks nendest põhjustest, mis on aidanud mul avastada enda kire noorsootöö vastu. Lisaks kinnistanud mõtet ülikooliõpingute järel tagasi Pärnusse tulla ja leida mõni uus viis, kuidas noortesse ja Pärnusse panustada!

Helen Maria Raadik

Pärnu linna Noortekogu oli minu koduks neli aastat. Liitusin 2011. aastal, kuid alguses pigem jälgisin ja õppisin. Üsna pea kutsuti mind Pärnu linnavolikogu noortekogu komisjoni liikmeks, kus sain teiste noortekogulastega noorte arvamust otsustajateni viia. 2012. aasta sügisel asusin juhtima hariduskomisjoni. Tolle aasta põnevaim ettevõtmine oli hoiuraamatukogu projekt – toimetasime Pärnu kooliraamatukogudele vajalikke teoseid. Järgmisel sügisel sai minust noortekogu esimees – sain noortekogu juhtida ja projekte algatada koos maailma kõige toredama juhatusega (tervitan teid, Karoliine Aus ja Triin Mäger!). Tõime noortekokku näiteks sügiskoolituse ja tervisepäeva. Mul on hea meel näha, et neid sündmusi korraldatakse siiamaani. Usun, et tänu noortekogule on mul vabatahtlik töö ja noorsootöömaailm endiselt hinges. Noortekogust saadud inspiratsioon on mind viinud edasi tudengiorganisatsioonidesse ja lõpuks aastaks Barcelonasse ühe noorteorganisatsiooni EVS vabatahtlikuks. Usun, et just paljuski tänu noortekogule tunnustati mind 2014. aastal Pärnu Aasta Aktiivse Noore tiitliga. Noortekogu oli minu jaoks alati ütlemata mõnus koht, kuhu tulla. See on täiuslik kasvulava, kus tasapisi harjutada meeskonna juhtimist, koostööd, suhtlemist, kirjutamist, organisatsiooni tuleviku kujundamist, korraldamist... Olen tänulik, et mu kõrval olid just need inimesed, kes aitasid üle igast mäest ning alati innustasid. Eriti suur aitäh Reine Tappile, kes on noortekogu kõige paremate nõuannetega hea haldjas.



Heleen Saarse

Ma liitusin Noortekoguga juba nii ammu, et ise ka ei mäleta enam, kuna see täpselt oli ja pidasin vastu päris gümnaasiumi lõpuni. Olen täitsa kindel, et kõige rohkem sain ma Noortekogust kaasa julguse rääkida inimeste ees ja avaldada oma arvamust. Lisaks õppisin ka meeskonnatöö kohta. Noortekogu on hea koht selleks, et hoida end kodulinnas toimuvaga kursis ning kasvatada endast ühiskondlikult aktiivne noor inimene. Kuid samas, kui Sul on idee, mida Sa tahaks ellu viia või mõni üritus, mida korraldada, siis on ka Noortekogu õige koht, kus oma mõtted välja käia Minu isiklikud lemmikud olid iga-aastased helkurite jagamised novembris-detsembris, sest see andis võimaluse panna täitsa võõrad inimesed naeratama ja ehk aidata kellegi tervelt kojugi.  Noortekogu on igatahes väärt kogemus ning kõigele muule lisaks ootab Sind ees ka vahva ja kirju seltskond!








Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Veeohutuskoolitus

PLNK 14! - sünnipäevaistung