Triini Viks: Vapper lumehelbeke peab talvel vastupidama



Käes on külmad ilmad ja teine pool õppeaastast. Pärnu bussijaamast väljub minu viimane kodubuss kell 22.15. Enne seda on võimalik sama liini bussi peale astuda tund varem. Bussijaam ise suletakse kell 21.

Minu huviringid asuvad Pärnu linnas ja paar korda nädalas juhtub, et need lõpevad hiljem, kui bussijaam oma uksed suleb. See tähendab seda, et olen sunnitud järgmist bussi talvises Pärnus pea tunni ootama.

“Pole halba ilma, on vale riietus” siin ei kehti. Suvisel ajal saab tõesti külmetamata väljas istuda, kuid talvisel ajal on see pisut keerulisem. Juhul, kui selline olukord tekib, pean kaasas kandma lisakampsunit ja sooje pükse, et külm mind ära ei võtaks.

Pärnus on noortekeskus, kuid see pole nii hilise õhtutunnini avatud. Noorte turvalisuse huvides on mõistlik nad normaalsel ajal koduteele ja koduseid töid lahendama suunata.Samuti ei saa minna kaubanduskeskustesse, sest seal võivad tekkida ebamugavad konfliktid, kuna meedia mõjul on levinud kuvand, et iga “liiga hilja” väljas istuv noor on huligaan.

Samuti on noore inimesena, kellel taskuraha napib, võimatu oma igat pikale venivat õhtut kuskil soojas kohvikus veeta. Kahjuks pole ka transport autoga võimalik. Aga mida siis teha?

Teen ettepaneku, et bussijaam võiks talvisel ajal olla tunnikese kauem avatud. Just seepärast, et minusuguste noortega arvestada.

Ja ma ei usu, et olen ainus inimene, kes bussist maha jäänuna järgmist ootama peab või kellel linnas tegemised pikale venivad. Linnabussid käivad küll iga paarikümne minuti järel, kuid tund aega väljas külmetada ja maabussi oodata on päris pikk aeg.

Ma ei kirjuta selleks, et bussijaamas huligaanitseda või nende noorte sealviibimise aega pikendada.

Viimasel ajal on silma hakanud, et vaid nendest meedias kirjutataksegi. See, et mõni mu eakaaslane ei käitu reeglitele vastavalt, ei tähenda, et poleks noori, kes käitumisnorme tunnistavad.

Mul pole kuskil olla see tund aega, et ei peaks külmaga väljas bussi ootama või tänavail uidata, et sooja saada. Bussijaama ootesaal võiks esialgu olla kauem (praeguse sulgemisaja asemel kella 22ni) lahti esmaspäevast reedeni, kasvõi vaid talvisel ajal.

Pärnu linna Noortekogu liige, kultuuri- ja spordikomisjoni esimees Triini Viks. Avaldatud Pärnu Postimehes 19. jaanuar 2019. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Veeohutuskoolitus

PLNK 14! - sünnipäevaistung